prof. dr hab. inż. Janusz Żmija - Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie
Temat badań Katedry Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie: Marketing produktów rolniczych i bankowych; Bankowość; Ekonomika gałęzi produkcji; Agroturystyka; Ubezpieczenia; Przedsiębiorczość;
Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich; Ekonomika przemysłu rolno-spożywczego.
Główne kierunki prac naukowych: ekonomika i organizacja produkcji rolniczej; przemysł rolno-spożywczy jako stymulat.
Zespół badawczy:
prof. dr hab. inż. Peter Bielik,dr hab. inż. Elena Horska, prof. UR,dr inż. Katarzyna Utnik-Banaś, dr inż. Jerzy Cieślik dr inż. Marta Domagalska-Grędys, dr inż. Andrzej Krasnodębski, dr inż. Leszek Kuczek, dr inż. Renata Matysik-Pejas, dr Stefan Rzonca, dr inż. Łukasz Satoła, dr inż. Lucjan Strzelczak, dr inż. Monika Szafrańska, dr inż. Ewa Tyran